Jeg er på barsel indtil foråret 2020 og derfor varetages forløbet i Yoga Vesterbro pt. af min kollega Trine Mee Sook 

Vejen til nyt liv - Bliv stærk og klar til fødslen

 

 

Gå din fødsel og barsel i møde med en stærk krop, et roligt sind og et åbent hjerte. 

Yogaen lærer os at mærke og lytte til vores krop, mens vi bevæger os og trækker vejret – og så lærer den os at få ro på tankerne og forblive fokuseret selv under pres. Alle de egenskaber kan bidrage til en styrkende fødselsoplevelse og en bedre start på livet som mor. Det er nemlig ingen hemmelighed at både fødslen og den første tid med baby kan være en stor udfordring både fysisk og mentalt.

På dette forløb giver jeg dig de bedste redskaber fra yogaens og meditationens verden med henblik på at øge dit fysiske og mentale overskud, lette graviditeten og skabe fundament for en positiv fødselsoplevelse. I løbet af klassen vil du blive guidet til at connecte med din indre kerne af styrke, så du kan stole på din krop og din evne til at mærke hvad som er rigtigt for dig og dit barn.

Gravidyoga er en pause i hverdagen, hvor du kan genoplade energien, berolige nervesystemet og forbinde dig med dit barn i maven. Du vil lære teknikker til at slappe af, som hjælper med at bevare energien under graviditeten og til fødslen, når du skal spare på kræfterne mellem veerne.

I slutningen af forløbet vil du lære, hvordan du kan at bevæge dig under vearbejdet, smertelindrende massage og fødestillinger.

 

Jeg er uddannet til gravidyogalærer hos Uma Dinsmore-Tuli, som har brugt 20 år på at udvikle feminin og styrkende yoga for gravide og kvinder. Jeg begyndte at fordybe mig i gravidyoga, da jeg selv var gravid med Balder, som blev født i sommeren 2016.

 

 

På mine forløb får du:

 

  •  Yoga, der styrker din gravide krop og forbereder dig fysisk og mentalt til fødslen.

  • Træning af din bækkenbund og indre mavemuskler, som hjælper dig både før, under og efter fødslen.

  • Viden om fødestillinger og bevægelser under vearbejdet.

  • Åndedrætstræning, som kan berolige nervesystemet og hjælpe dig med at håndtere smerte under fødslen.

  • Afspænding og pleje af din gravide krop.

  • Forskellige former for meditation og chanting, som træner sindet og opløfter humøret.

  • Bedre kondition og kropsbevidsthed, som giver dokumenteret nemmere fødsel.

  • Viden om, hvordan du kan tilpasse en eksisterende yogapraksis til din gravide krop.

  • Viden om hvordan du skal passe på dig selv efter fødslen og simple teknikker til genoptræning. 

 

 

    

      Læs hvad andre siger om mama-forløbene her

Følg mig på Instagram @illonamarquardyoga

København   I  Illona Marquard I illonamarquard@gmail.com   I  26 15 76 24